Monday 13 August 2012

 
SAKIT BUAH PINGGANG DAN KETUMBUHAN
 
 DI DALAM RAHIM...
 
ASSALAMUALAIKUM SEMUA..
~sharing meeting skype on line,  8 ogos 2012~
BERTEMU LAGI YA.KALI NI SAYA NAK SAMPAIKAN SHARING TENTANG KEHEBATAN PRODUK VEMMA KITA... OLEH SEORANG LEADER YG HEBAT..

BELIAU MERUPAKAN BEKAS EKSEKUTIF KEWANGAN DI SYARIKAT SWASTA, ADA LIMA ORANG ANAK2 YG MASIH KECIL, KINI DAH BERHENTI KERJA KERANA NAK BERIKAN TUMPUAN KEPADA ANAK2 SAMBIL BERBISNES VEMMA…

OK SILAKAN  DIAMOND LEADER MUSLIMAH OSMAN!!!!
Assalamualaikum sahabat2 Ultimate Venture yang saya kasihi..Apa khabar sahabat2 semua? Saya harap semuanya sihat2 belaka.

 Malam ini saya sangat gembira kerana diberi kesempatan dan kepercayaan untuk berkongsi tentang kehebatan produk Vemma yang banyak membantu keluarga saya dan saudara mara saya dari segi kesihatan. Sebelum saya meneruskan perkongsian saya pada mlm ini, ingin saya memperkenalkan dulu diri saya ye. Mungkin ramai yang masih tak mengenali saya terutamanya sahabat2 yang baru menyertai Skype meeting kita ini. Nama saya Muslimah Osman. Seorang surirumah tangga sepenuh masa. Mempunyai 5 orang anak. Saya telah mengambil keputusan untuk join Vemma pada bulan Feb 2011 dan sekali gus juga membuat keputusan untuk tidak mahu bekerja makan gaji lagi. Alhamdulillah pada bulan Dec 2011 saya telah pun diktiraf mendapat ranking Diamond setelah berusaha selama 10 bulan..

Ok..untuk tidak membuang masa lagi saya akan mulakan perkongsian saya ini. Diharap dapat dimenafaatkan oleh sahabat2 sekelian.Yang pertama, kesah seorang ibu saudara saya yang dah lama mengidap penyakit buah pinggang. Kedua dua buah pinggangnya sudah kecut..asyik keluar masuk hospital aje..kerja pula selalu aje ambil cuti sakit. Dah bermacam cara perubatan yang dicuba..dimana ada orang cerita ttg tempat berubat yang baik..disitulah dia pergi untuk berubat. Kalau pasal suppliment jangan cakap lah..dah bermacam macam produk yang dia cuba..tapi semuanya tidak memberi apa2 kesan pada beliau.
Memang kesian dengan dugaan yang makcik saya hadapi ye sahabat2..nak buat pembedahan buah pinggang..tiada pula penderma yang layak..hendak tak hendak terima sahajalah cara perubatan dihospital dan hidup ibu saudara saya itu hanya bergantung kepada ubat tahan sakit semata mata kerana utk penyakit buah pinggang mmg tiada ubat. Penyakit ibu saudara saya tu semangkin teruk dari sehari kesehari sehinggakan sampai keperingkat tangannya ditebuk untuk standby buat dialysis. Dalam pada asyik mendengar kesah ibu saudara saya tadi tiba2 saya terfikir pula, saya ni ada buat bisnes Vemma. Produk pula bukan calang2 hebatnya. Kenapa pula saya tak mahu beri kepada ibu saudara saya tu untuk mencuba..Saya pun terus ajak suami saya ke ipoh untuk berjumpa beliau.

Pada masa itu tawakal ajelah..dalam hati saya hendak ke dia cuba produk saya ni. Almaklum lah segala macam perubatan dah dicuba..takut juga dia tak mahu menerima usul saya. Akhirnya saya kuatkan semangat juga..saya tahu tujuan saya ikhlas untuk membantu. Dah tak sanggup tenguk dia menderitakan penyakit yang dihidapinya.Saya pun bagi kat ibu saudara saya tu 2 botol Premix..Alhamdulillah dia tidak menolak. Saya suruh dia ambil 3 kali sehari memandangkan masa tu penyakit dia mmg dah teruk. Selepas itu tak sampai 2 minggu saya terima panggilan dari ibu saudara saya yang mengatakan dia pergi check doktor, doctor kata buah pinggang dia dah maintain, walau tak sepenuhnya. Maintain apa pun saya kurang faham..tapi yang penting buah pinggang ibu saudara saya dah semangkin sembuh dan disahkan oleh doctor. Gembiranya saya tak tahu nak kata pada masa tu. Gembira sbb saya dapat membantu dia mengurangkan kesakitannya.

Dan sehingga ke hari ini ibu saudara saya itu adalah salah seorang pengguna Vemma yang tetap. Kalau dulu pada peringkat awalnya dia minum 3 kali sehari..sekarang dia hanya minum 1 kali sehari sahaja kerana penyakitnya telah semakin baik. Begitulah kehebatan produk Vemma yang dapat menyembuhkan penyakit buah pinggang dengan kuasa Allah..Alhamdulillah.

Sharing saya yang ke dua pula ialah tentang ibu saudara saya juga yang mengidap keteumbuhan didalam rahim. Sudah menjalani pembedahan. Tapi setelah 2 tahun ketumbuhan tu datang semula. Dia dah pergi buat check up di PPUH. Dan dah buat appointment untuk buat pembedahan kali kedua. Malangnya ibu saudara saya ni memang dah ambil keputusan tak mahu lagi berubat di hospital. Dia kata dia dah jemu dah nak berulang alik ke hospital. Dia buat tak tahu aje dgn appointment tu. Tak pergi langsung. Puas dinasihat. Dia kata dia dah jemu jumpa doctor. Dalam pada tu penyakit dia semangkin teruk sehinggakan nak solat pun tak boleh berdiri. Dia terpaksa melakukan solat dengan duduk sahaja. Dia kata sakit kat dalam perut dia macam dihiris hiris. Nak berdiri lama pun tak boleh.
Saya pun perkenalkan pada dia produk Vemma. Saya bagi dia 2 botol. Ye lah daripada menanggung sakit mcm tu..dah lah tak ke hospital. Lebih baik cuba minum Vemma saya kata pada dia. Dia pun setuju. Saya pun suruh dia minum 2 oz 3 kali sehari. Tak lama lepas tu bila saya jumpa balik dia, belum pun habis 2 botol jus Vemma dia kata dah tak ada rasa sakit2 lagi dalam perut. Alhamdulillah usaha saya berbaloi. Dah boleh berdiri lama2..tak ada masalah. Saya pun bagitahu kat dia suruh dia teruskan minum Vemma. Bila saya jumpa dia kali kedua dia bagitahu saya dia dah boleh solat berdiri..tak perlu duduk lagi. Dan katanya darah tinggi dia pun dah pulih..Syukur Alhamdulillah..
Alhamdulillah sebelum ni dia mmg tak mahu buat pemeriksaan di hospital tapi setelah sudah tak rasa kesakitan setelah mengambil produk vemma, dia telah membuat pemerikssaan doctor. Doctor kata ketumbuhan kat dalam rahim beliau sudah semakin mengecil. Alhamdulillah. Walau macam manapun saya sangat bersyukur pada Allah kerana dengan Vemma saya boleh menolong orang yang didalam kesakitan dan kesusahan.Saya juga nak berkongsi tentang khasiat jus vemma yg telah dapat menyembuhkan penyakit psoriasis pada suami saya. Sebelum ni dah bermacam macam tempat suami saya pergi berubat. Sehinggakan doctor yang memeriksa suami saya kata memang tak ada ubat untuk penyakit ini. Doctor kata penyakit ini disebabkan oleh keturunan. Tapi Alhamdulillah setelah mengamalkan meminum jus vemma penyakit tersebut semangkin berkurangan.
Kebaikan pada diri saya dan anak2 pulak. Saya ni seorang ibu yang sangat sebuk dengan kerenah 5 orang anak yang tua sekali baru tahun 4 dan yang kecil sekali berumur 2 tahun. Bayangkanlah mcm mana kerenah2 budak2 sekarang ni. Tugas saya hari2 menghantar anak2 dan mengambil di sekolah. Sangat sebuk ye sbb sessi persekolahan yang berlainan. Mana dengan urusan rumah tangga lagi..mengemas rumah, masak dan mcm2 lagi. Dengan pengambilan Jus Vemma dan Thirst telah membantu memberi tenaga pada saya dalam menguruskan hal2 rumahtangga dan anak2.Alhamdulillah.
Anak2 juga memang saya galakkan mengambil jus vemma setiap hari. Tak susah untuk beri kepada anak2. Hanya 1 oz sahaja sehari boleh melengkapkan keperluan zat dalam tubuh mereka. Nasihat saya pada sahabat2 semua jika kita ada lebih jus Vemma tu berkongsilah dengan orang2 disekeliling kita yang memerlukan. insyaAllah jika kita memberi satu kepada orang yang memerlukan Allah akan membalas 10 kepada kita..Amin..
Setakat ini sahajalah perkongsian saya pada malam ini..semoga pengalaman saya dengan produk Vemma yang hebat ini dapat member manafaat kepada sahabat2 semua..insyaAllah. Jika ada kesilapan saya didalam perkongsian ini saya memohon jutaan kemaafan. Sesungguhnya yang baik itu hanya datang dari Allah dan yang buruk itu dari diri saya sendiri.
Sekian Terima Kasih..

KANNN........ MEMANG PRODUK VEMMA HEBAT..TAK ADA SIAPA YG BOLEH SANGKALKAN, KITA BERADA DI TEMPATKE 5 DI DUNIA, MALAYSIA MEMANG HEBAT, ORANG2NYA HEBAT, RAMAI YG DAH PENTINGKAN KESIHATAN, JADI KITA MASIH TERLALU MUDA DI VEMMA, BARU 5 TAHUN DAN PERJALANAN KITA MASIH JAUH LAGI..RAMAI LAGI YANG TAK TAHU PELUANG INI…28 JUTA RAKYAT MALAYSIA, SATU TAK NAK, KITA CARI YANG LAIN..SW SW SW..
SOME WANT, SOME WONT
SO WHAT?
FIND NEXT!!!

No comments:

Post a Comment